úterý 27. ledna 2015

My balet time #2


Ahoj, zdravím Vás u dalšího dílu MBT. Nejdříve bych Vám chtěla říct, co jsem si dala jako předsevzetí nebo-li spíše úkol minule: naučit se baletní pozice na špičkách a nějakou tu piruetu (pro více informací klikněte zde). Nebudu Vám lhát, pozice zas tak těžké nebyly. Říkám zas tak těžké, protože lehké nebyly zrovna tak. Za to s piruetou jsem se prala jak drak. A ani teď jí neumím stoprocentně, ale to se dalo očekávat. Balet se přece nelze neučit za týden. Tak se pojďme podívat na to, jak jsem se s tím poprala!


Baletní pozice na špičkách


Začněme třeba spíše těmi pozicemi. Jak už jsem psala výše, nebylo to zas tak obtížné, neboť základní baletní pozice umím i bez špiček, tedy "stačilo" si jen nazout baletní botky a zkoušet to. Samozřejmě jsem se snažila v určité pozici vydržet. Určitě nějaké obrázky baletních pozic najdete na netu. Ovšem upozorňuji, že myslím pozice nohou. Protože potom existují ještě pozice rukou, ale ty umím a se špičkami nemají nic společného. Takhle jsem se popasovala s úkolem (pátá a čtvrtá pozice vypadají na fotce dost stejně, ale musím říct, že u čtvrté je mezi nohama tak stopa místa, kdežto u páté tam není snad ani milimetr).




Takže tohle je asi všechno ohledně mých baletních pozic. Musím říct, že jsem na sebe celkem hrdá. Pozice jdou vzestupně. Vlevo nahoře je první pozice, pod ní třetí a pod třetí je pátá.


Pirueta


Nyní se vrhneme na tu obtížnější část mého úkolu a tím je pirueta nebo spíše jakýsi náznak točky. Teda řeknu Vám, že to je fakt fuška. Asi stokrát jsem spadla. Tolikrát se mi rozbušilo srdce strachem. Ale nikdy, nikdy to nesmíte vzdát a nechat se strachem ovládnout, protože to, co přišlo mě těší ze všeho nejvíc! No, samy se podívejte. Není to sice nic převratného, vím. Ale taky vím, kolik je za tím dřiny, cvičení a námahy.

A nakonec teda přejdeme k třetí části MBT a tou je "Plánovaní na příště." Musím přiznat, že jsem nad tím hodně přemýšlela a nakonec jsem došla k závěru, že úkolu si dám více než minule. Asi tři. To by mohlo stačit. Přece jen, není to zrovna jednoduché. Chtěla bych zvládnout více toček za sebou. Nemusí to být vyloženě piruety se zvednutou nohou, ale stačí obyčejné točení u kterého zůstávají obě nohy na zemi, ale za to se musím pohybovat prostorem. Poté bych se chtěla zkusit naučit postoj croisée derriére a pozici relevé croisée devant. Opět pokud nevíte, tak zadejte třeba do googlu a ono vám to ukáže. Takže to by bylo pro tento díl všechno, doufám, že se Vám článek líbil. Mějte se krásně!




Žádné komentáře:

Okomentovat